kedd

Télálló kaktusz szaporitás magokkal

Április végén,május elején már melegszik az idő, jobb a nap beesési szöge. Az opuntiák ráncai kisimulnak. Megjelennek rajtuk az új hajtások és a bimbók. Talán ez a legalkalmasabb időszak magról való szaporításukra.


A fügékből óvatosan kibányásszuk az érett magokat és egy napra vizben áztatjuk. Bánjunk" kesztyűs kézzel a terméssel!


Miután találtam kőkertemben tömegesen spontán kelt magoncokat, nagyon nem variálom a talajt és nem szitálok rá homokot. Egyszerüen homok és kerti föld keverékre szoktam szórni a magot. (Agyagos talajt ne használjunk!)
Spontán kelt magoncok
Lapos edénybe -pl. szaporító láda-  (de bármilyen perforált aljú tálca alkalmas, amiben a víz nem állhat meg) elegyengetem a bekevert földkeveréket: kerti föld, homok (és kis fahamu a gombásodás megakadályozására). Takarékosan, spriccelve átnedvesítem a talaj felületét. Rászórom az előző nap beáztatott opuntia magokat.

Ráhúzok egy átlátszó zacskót és kicsit megdöntöm dél felé, javítva a nap beesési szögét. Félárnyékba teszem.

Időnként megszellőztetem, spriccelve pótlom a nedvességet és várom a kis növények előbukkanását. Az elfekvő, őszig ki nem kelt magokkal nem foglalkozom.  (Bőven lesz helyettük utánpótlás.) A kis kaktuszokat összeiskolázom egy cserépbe,


esetleg a kőkert egy üresebb, félárnyékos részébe.


Már az első telet a szabadban kell, hogy töltsék. Amelyik nem éli túl, azért nem kár. Pár év és bőséges virágözönnel hálálják meg pár perces fáradozásunkat.
Egy kis film extrakt a magvetésről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha hagysz Email c.-et, válaszolok